زمانبندی درخواست و ثبت وام های دانشجویی صندوق رفاه

۱۴ آبان ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۳ کد : ۲۰۸۴۵ اطلاعیه ها آخرین اخبار
تعداد بازدید:۱۳۵
زمانبندی درخواست و ثبت وام های دانشجویی صندوق رفاه

با سلام و احترام،

با عنایت به اعلام زمانبندی و مبالغ وام‌های دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، خواهشمند است دستور فرمائید ضمن اطلاع رسانی شایسته و رعایت دقیق نکات ذیل، نسبت به ثبت درخواست‌ها و مدارک متقاضیان در بازه زمانی تعیین شده اقدام مقتضی را مبذول فرمایند.

۱) سامانه دانشجویی (پورتال دانشجویی صندوق)  از تاریخ ۲۱/‏۰۷/‏۱۴۰۱‬ لغایت ۱۶/‏۰۹/‏۱۴۰۱ برای ثبت تقاضای دانشجویان به منظور دریافت وام‌های تحصیلی، شهریه و مسکن متاهلی ‬ و از تاریخ ۲۱/‏۰۸/‏۱۴۰۱‬ ‬ لغایت ۱۶/‏۰۹/‏۱۴۰۱‬ جهت ‬ثبت تقاضای وام ضروری فعال خواهد بود. لذا ضرورت دارد تمامی دانشجویان متقاضی واجد شرایط نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه مذکور اقدام نمایند.

۲) کارشناسان محترم آن دانشکده / ‏پردیس / ‏دانشکدگان‬ از تاریخ ۳۰/‏۰۷/‏۱۴۰۱‬ لغایت ۲۱/‏۰۹/‏۱۴۰۱‬‬ می‌توانند نسبت به بررسی و تأیید درخواست‌های وام در سامانه فاز ۲ اقدام نمایند.

۳) دانشجویان ورودی جدید و ورودی سال‌های گذشته که برای اولین بار اقدام به ایجاد پرونده یا ثبت مقطع جدید در پورتال دانشجویی می‌نمایند، صرفاً با ارائه نسخه جدید سند تعهد امکان دریافت وام را خواهند داشت.

۴) در زمان ثبت اطلاعات سند تعهد در پرونده دانشجویان ضروری است مشخصات ضامن یا ضامنین از طریق وب سرویس سازمان ثبت احوال (توسط کاربران محترم دانشکده) استعلام و تأیید شود.

۵) به دلیل تداوم شرایط اقتصادی و اجتماعی ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور، اخذ گواهی کسر از حقوق از متقاضیان وام‌های دانشجویی در نیمسال تحصیلی جاری الزامی نمی‌باشد.

۶) نظر به اینکه از سال تحصیلی جدید وام ویژه دکتری نیز در قالب وام تحصیلی مقطع دکتری (به صورت ۶ ماهه) اعمال و اعتبار آن نیز در سرجمع اعتبار وام تحصیلی در نظر گرفته شده، شایسته است اطلاع رسانی و تمهیدات لازم برای پرداخت وام مذکور به دانشجویان شاغل به تحصیل متقاضی واجد شرایط مقطع دکتری در چارچوب ضوابط مربوطه در اولویت قرار گیرد.

۷) در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پرداخت وام تحصیلی دانشجویان متأهل به میزان دو برابر دانشجویان مجرد خواهد بود.

۸) با توجه به جایگزینی وام ضروری "رویداد خرید لوازم کمک آموزشی"به جای رویداد"تشخیص ریاست صندوق" دانشجویانی که قبلاً از وام ضروری رویداد تشخیص ریاست صندوق بهره مند شده‌اند امکان استفاده از وام رویداد خرید لوازم کمک آموزشی را ندارند.

۹) پرداخت وام شهریه به دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور که اسامی آنان از سوی این دو نهاد معرفی شده و قبلاً در سامانه بارگذاری گردیده است، پس از انتخاب گزینه "شهریه دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی" در پورتال دانشجویی و ثبت درخواست وام توسط دانشجو انجام می‌شود. از این رو کارشناسان محترم دانشکده‌ها / ‏پردیس / ‏دانشکدگان‬ می‌بایست ضمن الصاق صورتحساب مالی نیمسال جاری دانشجو در پرونده فاز ۲ وی، نسبت به ثبت کل مبلغ شهریه، در سامانه اقدام نمایند تا پس از کسر سهم پرداختی نهادهای حمایتی از کل شهریه دانشجو، مبلغ وام مازاد شهریه توسط سامانه محاسبه و اعمال گردد. شایان ذکر است:

الف) عدم ثبت درخواست این وام به منزله انصراف از دریافت وام مازاد شهریه می‌باشد.

ب) پس از ثبت درخواست این وام، امکان استفاده از وام شهریه صندوق و یا بانک در این نیمسال وجود نخواهد داشت.

ج) دانشجویان تحت پوشش متقاضی وام مذکور نیاز به ارائه معرفی نامه به دانشگاه ندارند.


لینک دانلود فایل

نظر شما :