مرقومه خانم مهرانگیز امیدوار، نخست زاده ترین فارغ التحصیل دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۷ کد : ۲۰۰۰۷ اطلاعیه ها اخبار تصویری آخرین اخبار
تعداد بازدید:۲۷۵

به نام یکتای بی همتا

همو که قسم یاد کرد به نون و قلم و تدبر و تفکر و علم آموزی را در نهاد همه ما به امانت گذاشت

اینجانب مهرانگیز امیدوار  متولد ۱۳۲۶ و دانشجوی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته طبیعت گردی - اکوتوریسم از دانشگاه کاشان (ورودی 1399 و فارغ التحصیل سال 1400) می باشم .

در سال ۱۳۴۷ مدرک دیپلم در رشته طبیعی گرفته و پس از آن به رغم تمایل به ادامه تحصیل، فرصتی برای این موضوع برایم فراهم نشد که البته همواره  به دلیل مشاغلى که  هم چون کار در سازمان کتاب های جیبی، کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان، موسسه ایرانشناسی، ماهنامه موفقیت، خانه و خانواده، همکارى با همسرم در زمینه انتشارات و ماهنامه شطرنج و روزنامه رخ در رخ  به شکلى در حال اموزش مداوم بوده ام  و علاوه بر نگارش مقاله هاى متعدد، کتابى هم  به نام بانوی سرزمین من راجع به  بانو  طاهره جوان که با وجود ۸۵ درصد سوختگى کار آفرین نمونه شناخته شد، را تالیف نموده ام .تا اینکه در سال ۱۳۹۴  تصمیم گرفتم  مجدد درس بخوانم. فاصله بسیار زیاد از زمان دریافت دیپلم، تغیبرات وصف ناپذیر شرایط ادامه تحصیل و راه دشواری را پبش رویم گذاشت. اما به هر نحو ممکن، با پشتکار و علاقه شخصی وارد مقطع کارشناسی در رشته گردشگری شدم و با تلاش فراوان نسبت به ارتقا دانش و مهارت خود اقدام کردم.

تشویق استادان محترم، دوستان و آشنایان و پیشرفت پابه پا با سایر دانشجویان جوان، انگیزه وصف ناپذیری در من ایجاد کرد تا حدی که با وجود عارض شدن مشکلات مختلف مانند خونریزی شبکیه چشم و سایر مشکلات جسمانی در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کردم.

و پس از مجاز شدن چندین دانشگاه که رشته گردشگری را داشتند انتخاب کردم دانشگاه کاشان به دلیل نزدیکی به شهر تهران و امکانات و کیفیت علمی آن که از طریق مشورت با یکی از دوستان عزیزم که در بخش تحصیلات تکمیلی این دانشگاه شاغل می باشند از اولویت هایم بود.

انتخاب رشته گردشگری به سبب علاقه شخصی به سفر و شناخت علمی زیست بوم های مختلف بوده و در مدت تحصیل در این رشته در  مقطع کارشناسی ارشد مطالب بسیار زیادی آموختم و قدردان زحمات همه اساتید ارجمند و همه همکلاسی های بزرگوار هستم.

در پایان با عنایت به تجربه تحصیل و دفاع از پایان نامه خود در ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ به همه علاقمندان و به ویژه جوانان پیشنهاد می کنم تا همت کنند همواره یک یادگیرنده فعال باشند و هیچگاه هیچ مانعی را برای خود متصور نشوند.

خداوند به قدری در وجود تک تک ما ظرفیت های عظیمی قرار داده که اگر حتی به ۵ درصد آن جامه عمل بپوشانیم احساس رضایت از خود و امید به زندگی و مفید بودن برای خود و دیگران را به ارمغان می آورد.

آرزو می کنم تمامی جوانان با باور به توانایی های خود در جهت شکوفایی استعداد های خود و کسب درجات علمی رشد و تکامل دایم خود را رقم بزنند .


( ۱ )

نظر شما :